If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
те хората затова казват не наливайте какво да е масло в колите си. Аз само да попитам като маслото не охлажда защо имам маслен радиатор и ребра по картера. И защо термометъра на маслото е до 140 градуса
Ако МОТУЛ-а 20 кинта литъра не е масло в пълния смисъл на думата....... незнам какво трябва да сипя тогава
Бензин и дизел е различно. При дизела (турбодизела) термичното натоварване на буталото е много по- голямо. Затова задължително има пръскачки за масло за буталата (за да охлаждат буталото). Затова и системите имат маслени радиатори, ребра на картера и още нещо- топлообменник. При бензиновите- зависи. И моята има пръскачки. И моята има топлообменник- там, където завивам филтъра. Идеята е маслото да се охлажда от антифриза. Обикновено е нормално температурата да е малко над тази на антифриза. Но нямам уред за тази цел. Колкото за маслото- вискозитета се мери точно при 100 град. А напоследък и при повече.
Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts; Lancia Kappa JTD '98 -
Малко е стара темата, ама имам въпрос за тампературата на маслото.Понеже само в 155 има термометър за температурата на маслото ме интересува на ВМ вдигател колко градуса показва термометъра при нормално каране и при каране по магистралата при 160-180-200км.Т.е. при пълно натоварване на мотора.Преди 2 седмици правих ГТП и ми измериха температура на маслото след 40км градско каране и 10мин работа на място 97*!
Малко е стара темата, ама имам въпрос за тампературата на маслото.Понеже само в 155 има термометър за температурата на маслото ме интересува на ВМ вдигател колко градуса показва термометъра при нормално каране и при каране по магистралата при 160-180-200км.Т.е. при пълно натоварване на мотора.Преди 2 седмици правих ГТП и ми измериха температура на маслото след 40км градско каране и 10мин работа на място 97*!
Oй,ято ме и мене
Четвърта алфа имаме от днес,ама за сега ще запазя тайна,щото ме е срам
Не държи такава голяма температура "тракторчето" между 60 и 80 градуса държи сега в студа маслото.Иначе самия мотор загравя по-бързо от малкия "трактор".Който пак има маслено,ама няма датчик.Бензиновата пък малко над 60 се качва.Лятото между 80 и 100 седи.
Четвърта алфа имаме от днес,ама за сега ще запазя тайна,щото ме е срам
Не държи такава голяма температура "тракторчето" между 60 и 80 градуса държи сега в студа маслото.Иначе самия мотор загравя по-бързо от малкия "трактор".Който пак има маслено,ама няма датчик.Бензиновата пък малко над 60 се качва.Лятото между 80 и 100 седи.
Б** мама му! Значи трябва да се притеснявам, че нещо не е наред с мотора или турбото.Щом след градско каране държи 97* по магистралата с 140 сигурно отива на 120*. 155-та ти има ли маслен радиатор?
Ами има 155-цата маслен радиатор, но тя и 164-ката има... Виж дали не е задръстен с боклуци отпред в питата или евентуално дали масленият термостат отваря - дали масленото радиаторче се стопля/пари.
От Декември до сега само веднъж успя да загрее до към 90 градуса в едно канско задръстване в центъра. Иначе със спокоен ход 80км/час по околовръстното се мотае около 60-65 градуса.
Б** мама му! Значи трябва да се притеснявам, че нещо не е наред с мотора или турбото.Щом след градско каране държи 97* по магистралата с 140 сигурно отива на 120*. 155-та ти има ли маслен радиатор?
На 55-ците радиаторчето се намира като застанеш пред колата в ляво до халогена.Има дупка през която влиза въздух и го охлажда.Понеже си имам водоструйка и всеки път когато ги мия,завирам накрайника в дупката и пръскам докато не вземе да тече чиста вода (същото правя и с радиаторите).Първия път когато го изпръсках,тече поне минута кал!!!
Колегите са прави,ако ти е на чалъм,след като я покараш пипни радиаторчето да видиш дали е топло.Ако е,значи е задръстено и няма как да охлади маслото.Ако е студено .... вадим боба
На самите маркучи има едни клапанчета,ама сега не се сещам точно какво се правеше с тях.
Радиаторчето съм го мил преди време с кореселин и не е кално или задръстено.Още на около 60* на водата т.е. водния термостат не е отворил масленото радиаторче не се държи с ръка.Напича се яко.Това се вижда и по показанията на манометръра.Изкарвам я на магистралата струдена и карам с 2000 оборота постоянна скорост и 6атм. на маслото.Стигне ли водата около 65-70* налягането бързо пада на 3,5-4атм. което значи, че масленият термостат отваря, но колко е температурата на маслото незнам.
Радиаторчето съм го мил преди време с кореселин и не е кално или задръстено.Още на около 60* на водата т.е. водния термостат не е отворил масленото радиаторче не се държи с ръка.Напича се яко.Това се вижда и по показанията на манометръра.Изкарвам я на магистралата струдена и карам с 2000 оборота постоянна скорост и 6атм. на маслото.Стигне ли водата около 65-70* налягането бързо пада на 3,5-4атм. което значи, че масленият термостат отваря, но колко е температурата на маслото незнам.
Добре де,значи маслото циркулира добре!
Картера на същото положение ли е?Напича ли се и той за толкова кратко време?
Радиаторчето съм го мил преди време с кореселин и не е кално или задръстено.Още на около 60* на водата т.е. водния термостат не е отворил масленото радиаторче не се държи с ръка.Напича се яко.Това се вижда и по показанията на манометръра.Изкарвам я на магистралата струдена и карам с 2000 оборота постоянна скорост и 6атм. на маслото.Стигне ли водата около 65-70* налягането бързо пада на 3,5-4атм. което значи, че масленият термостат отваря, но колко е температурата на маслото незнам.
Колега нещо смесваш различни неща. Температурата на водата, масления термостат и налягането на маслото са съвсем отделни неща. Специално масления термостат не би трябвало да ти е отворен докато колата е студена за да може маслото по-бързо да достигне температура и по никакъв начин не влияе на налягането му. Иначе показанията на налягането ти според мен са си съвсем нормални
Още на около 60* на водата т.е. водния термостат не е отворил масленото радиаторче не се държи с ръка.Напича се яко.Това се вижда и по показанията на манометръра.Изкарвам я на магистралата струдена и карам с 2000 оборота постоянна скорост и 6атм. на маслото.Стигне ли водата около 65-70* налягането бързо пада на 3,5-4атм. което значи, че масленият термостат отваря, но колко е температурата на маслото незнам.
Както на радиатора на колата си има преди него "воден термостат", така преди масления радиатор си има "маслен термостат". И двата термостата нямат нищо общо или някаква връзка.
Не помня точно на каква температура отваря масления термостат, но мисля, че към 70 градуса.
Колкото до това, че като загрее колата ти пада налягането, еми то това е нормално явление така, че налягането го гледай в движение, а не на 800-1000 оборота.
Важното да имаш едни 3-4 бара на 3000 оборота при загряло масло, ако е под 3 значи маслото ти вече е към края на живота си.
Твоята кола е турбо дизел, и няма от какво да се шашкаш от страна на температурата на маслото, нормално е да загрява. Моята 145ца макар и да е турбо бензин, но загрява за отрицателно време, като маслото спокойно и за отрицателно време си вдига 120-130 градуса (при каране в обороти)
Така, че щом си знаеш, че си с подходящото масло, и си познаваш и следиш добре колата, няма от какво да се притесняваш
AR 145 2.0 16v Turbo 300+ whp poweredby ICIDesign
AR 155 2.0 16v SUPER
Toyota Corolla 2014 S Premium
Moskvich 2140
Радиаторчето съм го мил преди време с кореселин и не е кално или задръстено.Още на около 60* на водата т.е. водния термостат не е отворил масленото радиаторче не се държи с ръка.Напича се яко.Това се вижда и по показанията на манометръра.Изкарвам я на магистралата струдена и карам с 2000 оборота постоянна скорост и 6атм. на маслото.Стигне ли водата около 65-70* налягането бързо пада на 3,5-4атм. което значи, че масленият термостат отваря, но колко е температурата на маслото незнам.
Колега при нормални условия лятото маслото не трее да стига над 80 градуса само при голям трафик и работа на место дълго време или на автострада при висока скорост над 160 километра може да иде около 100 градуса,а зимно време трее да е около 60 градуса,ма то специално на Алфа Ромео всички уреди ,лъжат много а пък тези за налягането и температурата на маслото няма 2 коли кадето да очитат еднакво,та първо си провери датчиците.
Comment